Ako ste vinar, ljubitelj vina ili osoba koja
prati trendove industrije vina vjerovatno ste vidjeli više etiketa za vino nego
ljudi sa kojima ste ga pili. Možda imate ideju kako bi trebala da izgled
savršena etiketa za vino. Ipak, realizacija etikete za vino je uvijek izazov za
vinare i neiskusne dizajnere koji ne znaju uvek da igraju po pravilima koja
nameće ova tradicionalna industrija. Takođe se dešava da važnost ovog koraka,
esencijalnog i obaveznog za marketing vina, plaši manje upućene u ovu oblast.
Zbog toga je neophodno ne komplikovati previše.
Ne morate biti iskusni vinar ili profesionalni
dizajner kako biste postigli savršenu etiketu. Potrebno je samo znati osnovne
komponente od kojih se sastoji i napredovati korak po korak, vodeći računa o
tome da prenesete dizajneru informacije koje mu trebaju da vaše ideje realizuje
u vizuelnom univerzumu. Evo nekoliko ključnih elemenata koji će vam omogućiti da polako
i sigurno odradite ovaj posao.
Identifikujte svoje komparativne prednosti
Prvo pitanje koje treba postaviti: Kako se naše
vino ističu od drugih? Drugim rečima, koje su naše komparativne prednosti?
Imajte na umu da je vaša etiketa najprije i najvažnija reklama - većina
potencijalnih kupaca će zastati samo nekoliko sekundi da bi je pogledala i
donijela odluku da li će se zainteresovati za više infomacija o vinu ili preći
na nešto drugo. Vaša poruka mora biti jasna i razumljiva u treptaju oka. Zbog
toga je neophodno da znate svoje komparativne prednosti do najsitnijih detalja
- i da upoznate vašeg dizajnera sa njima.
Razmislite o tome na sledeći način: kada bi
konačni dizajn vaše etikete bio prenošenje samo tri podatka potencijalnom kupcu
kako bi shvatio i cijenio vaše vino (i uopšte vaš pristup), šta bi oni bili?
Imate li određenu filozofiju, jedinstven način obavljanja stvari, bilo kakvu
posebnost? Šta vas je motivisalo da se uključite u ovu avanturu, kako se vaša
proizvodnja razvija, ili se geografski pozicionirate, kako se razlikujete od
drugih?
Komuniciranje dve ili tri glavne poruke preko
etikete je puno efikasnije nego pokušati da istovremeno prođe deset. Dakle,
kada morate napisati specifikaciju za svoju etiketu, uvek pomislite na moto:
"Manje je više!" Jednostavnost je ključ uspjeha!
Primjer tri glavne komparativne prednosti:
"Počeli
smo da pravimo vino iz inata. Da pokažemo da se i u našem kraju to može
uspješno raditi. "
"Pravimo toplo i pristupačno vino koje mogu uživati i početnici i
specijalisti. "
"Iskorišćavanje naše loze je čisto organsko. "
Jednom kada imate tri glavne komparativne
prednosti, pokušajte razmišljati o tome gdje i kako da ove informacije stavite
na etiketu kako biste ih mogli identifikovati što je brže moguće: da li se to
pojavljuje kroz dizajn i tekst na glavnoj etiketi? Kroz informativni tekst na
leđnoj etiketi? Počnite da razmišljate o tome odmah.
Stavite se u cipele svoje ciljne grupe
Drugo pitanje koje treba postaviti: "Za koga
stvaram ovu etiketu? ". Osim ako se vaše vino ne odnosi isključivo na
svoje prijatelje ili porodicu, odmah treba da razmislite o svojim kupcima.
Svakako, vino je plod vrlo ličnog posla, ali vaša etiketa u svakom slučaju ne
bi trebala jednostavno pokazati vašu ličnost ili vaše interese. Navedite
elemente koji se direktno tiču vaših kupaca. Vaše vino je vaše poslovanje, neka
govori preduzetnik koji je u vama!
Kako da budete sigurni da će vaši ciljni kupci
izabrati vašu bocu među svim izloženim? Odgovor je mašta. Počnite da
zamišljate predstvanika vaše ciljne grupe na konkretan način. Da li je to žena
ili muškarac? Kako ona ili on izgleda? Koliko ima godina? Gdje radi? Gdje će ići
u kupovinu? Gdje i kada voli da popije čašu vina? Budite kreativni! Možete to
osobi dati ime, nacrtati je ili čak napisati biografiju. Ovaj proces može
izgledati čudno ali ipak će vam pomoći da napravite bocu koja će naravno
završiti u rukama onih kojima želite da probaju vaše vino.
Postavljanjem ovih pitanja, postepeno ćete doći u
cipele svojih kupaca i pojavit će se vizuelna predstava vaše etikete,
objektivnije uzimajući u obzir i njihove preferencije.
Nastaviće se...
Нема коментара:
Постави коментар