Странице

17. 1. 2018.

Dizajn etiketa za vino - I dio



Ako ste vinar, ljubitelj vina ili osoba koja prati trendove industrije vina vjerovatno ste vidjeli više etiketa za vino nego ljudi sa kojima ste ga pili. Možda imate ideju kako bi trebala da izgled savršena etiketa za vino. Ipak, realizacija etikete za vino je uvijek izazov za vinare i neiskusne dizajnere koji ne znaju uvek da igraju po pravilima koja nameće ova tradicionalna industrija. Takođe se dešava da važnost ovog koraka, esencijalnog i obaveznog za marketing vina, plaši manje upućene u ovu oblast. Zbog toga je neophodno ne komplikovati previše.

Ne morate biti iskusni vinar ili profesionalni dizajner kako biste postigli savršenu etiketu. Potrebno je samo znati osnovne komponente od kojih se sastoji i napredovati korak po korak, vodeći računa o tome da prenesete dizajneru informacije koje mu trebaju da vaše ideje realizuje u vizuelnom univerzumu. Evo nekoliko ključnih elemenata koji će vam omogućiti da polako i sigurno odradite ovaj posao.

Identifikujte svoje komparativne prednosti

Prvo pitanje koje treba postaviti: Kako se naše vino ističu od drugih? Drugim rečima, koje su naše komparativne prednosti? Imajte na umu da je vaša etiketa najprije i najvažnija reklama - većina potencijalnih kupaca će zastati samo nekoliko sekundi da bi je pogledala i donijela odluku da li će se zainteresovati za više infomacija o vinu ili preći na nešto drugo. Vaša poruka mora biti jasna i razumljiva u treptaju oka. Zbog toga je neophodno da znate svoje komparativne prednosti do najsitnijih detalja - i da upoznate vašeg dizajnera sa njima.

Razmislite o tome na sledeći način: kada bi konačni dizajn vaše etikete bio prenošenje samo tri podatka potencijalnom kupcu kako bi shvatio i cijenio vaše vino (i uopšte vaš pristup), šta bi oni bili? Imate li određenu filozofiju, jedinstven način obavljanja stvari, bilo kakvu posebnost? Šta vas je motivisalo da se uključite u ovu avanturu, kako se vaša proizvodnja razvija, ili se geografski pozicionirate, kako se razlikujete od drugih?

Komuniciranje dve ili tri glavne poruke preko etikete je puno efikasnije nego pokušati da istovremeno prođe deset. Dakle, kada morate napisati specifikaciju za svoju etiketu, uvek pomislite na moto: "Manje je više!" Jednostavnost je ključ uspjeha!

Primjer tri glavne komparativne prednosti:
    "Počeli smo da pravimo vino iz inata. Da pokažemo da se i u našem kraju to može uspješno raditi. "
    "Pravimo toplo i pristupačno vino koje mogu uživati i početnici i specijalisti. "
    "Iskorišćavanje naše loze je čisto organsko. "

Jednom kada imate tri glavne komparativne prednosti, pokušajte razmišljati o tome gdje i kako da ove informacije stavite na etiketu kako biste ih mogli identifikovati što je brže moguće: da li se to pojavljuje kroz dizajn i tekst na glavnoj etiketi? Kroz informativni tekst na leđnoj etiketi? Počnite da razmišljate o tome odmah.

Stavite se u cipele svoje ciljne grupe

Drugo pitanje koje treba postaviti: "Za koga stvaram ovu etiketu? ". Osim ako se vaše vino ne odnosi isključivo na svoje prijatelje ili porodicu, odmah treba da razmislite o svojim kupcima. Svakako, vino je plod vrlo ličnog posla, ali vaša etiketa u svakom slučaju ne bi trebala jednostavno pokazati vašu ličnost ili vaše interese. Navedite elemente koji se direktno tiču vaših kupaca. Vaše vino je vaše poslovanje, neka govori preduzetnik koji je u vama!

Kako da budete sigurni da će vaši ciljni kupci izabrati vašu bocu među svim izloženim? Odgovor je mašta. Počnite da zamišljate predstvanika vaše ciljne grupe na konkretan način. Da li je to žena ili muškarac? Kako ona ili on izgleda? Koliko ima godina? Gdje radi? Gdje će ići u kupovinu? Gdje i kada voli da popije čašu vina? Budite kreativni! Možete to osobi dati ime, nacrtati je ili čak napisati biografiju. Ovaj proces može izgledati čudno ali ipak će vam pomoći da napravite bocu koja će naravno završiti u rukama onih kojima želite da probaju vaše vino.

Postavljanjem ovih pitanja, postepeno ćete doći u cipele svojih kupaca i pojavit će se vizuelna predstava vaše etikete, objektivnije uzimajući u obzir i njihove preferencije. 

Nastaviće se...

Нема коментара:

Постави коментар