Странице

23.1.18.

Dizajn etiketa za vino - II dio

Nastavak:


Analizirajte objektivno svoje konkurente 

Zaboravite da ste dobar poznavalac vina i stavite sebe u cipele ciljnih kupaca koje ste identifikovali. Stavite po strani sve što znate i fokusirajte se samo na etikete: koje oznake direktno privlače pažnju ciljne grupe? Kakve su etikete vaših direktnih konkurenata i kakve treba da budu vaše da bi se izdvajale i bolje privlačile pažnju? Da li vam se sviđa elegancija crne etikete prekrivene zlatnim znakom? Da li vam se sviđa više moderna etiketa, na primjer, bijele pozadine s svetlim bojama? Koji su vizuelni elementi koji najviše izdvajaju - brend, poseban motiv, centralna slika? I konačno, da li je etiketa usklađena sa ponuđenom cenom i sa dizajnom boce?

Ovdje ključ nije da toliko precizno identifikujemo koji elementi su najprikladniji za vašu ciljnu grupu (to će doći s vremenom), već više da brzo identifikujete šta je apsolutno potrebno uključiti u vašu etiketu a šta ne. Tačnije rečeno, šta će na etiketi reći: „Da, to smo mi, to je ljubav na prvi pogled, na prvu čašu. Kada probate ovu bocu, zaboravićete sve druge“. Moći ćete da naznačite dizajneru manevarski prostor u njegovom radu.

Sumirajte svoj brend u najviše 10 reči

Napravite listu reči ili fraza koje vam dolaze kada razmislite o vašem brendu ili konkretnije vinu za koje želite da napravite etiketu. Napravite deset reči (maksimum) i budite spontani. Evo kako bi izgledala lista: glatka, iznenađujuća, sunčan dan u parku, čokolada pokrivena jagoda, kupina, opušteno, razgovorno orijentisana, veličanstvena boja, plavi sjaj, luksuzno pristupačan.

Zamolite svoje prijatelje i kolege da naprave svoju listu. Degustacija vina je iznad svega nešto što se dijeli. Koristite sva sredstva koja vam stoje na raspolaganju da biste stvorili zajednicu. Ovo je odličan način da se iznesu ideje za vašu etiketu i daju vam savjete o tome kako ih ugraditi u font, sliku i oblike koji se koriste. Izaći ćete sa više specifičnih elemenata koje možete uključiti u svoje specifikacije da biste inspirisali svog dizajnera i usmjerili ga u pravom smjeru.

Dajte svom dizajneru sve potrebne informacije

Obavezno obezbjedite svom dizajneru sve informacije koji će mu omogućiti dobar početak rada, i to:
    Vektorski logotip visokog kvaliteta. Obezbjeđivanjem kvalitetnih fajlova, dizajneru ćete dati slobodu da uđe u duh vašeg brenda. Grafički dizajn je njegov univerzum. Vaš logo će biti odličan izvor inspiracije za njega.

    Dimenzije etikete: Davanjem početnih dimenzija vašem dizajneru, ograničite radni prostor na kojem će se moći izraziti. Ako niste sigurni u vezi sa dimenzijama, pokušajte da date druge informacije na etiketi. Njegov oblik, na primer: standardni pravougaonik? Oval? Specijalna silueta? Obilježite i oblik boce.

    Boje: Zeleno, žuto, crveno-smeđe? Koje sjenke? Kakve sjenke i kakve refleksije treba da predlože.

    Bilo koja druga specifičnost na etiketi: Navesti dizajneru sve tekstualne informacije koje će se pojaviti na glavnoj etiketi (procenat alkohola, godine, loze, naziva) i ako imate bilo kakve zahteve u smislu tipografije. Slično tome, na zadnjoj etiketi, dajte sve informacije koje imate.
Dobro je dati mu primjere etiketa koje su vas inspirisale u izboru.

Da rezimiramo, ovo su ključni elementi koji će vam omogućiti pravilnu konceptualizaciju etikete svoje boce za vino: identifikaciju vaših glavnih komparativnih prednosti, precizna vizualizacija vaših ciljnih kupaca, objektivna analiza vaših konkurenata i ravnoteža tehničkih specifičnosti koje biste želeli naći u svojoj etiketi. Kada jednom razjasnite sve ove tačke, možete početi da tražite grafičkog dizajnera i možete napisati svoje specifikacije koje će biti osnova za rad.

Нема коментара:

Постави коментар