Nastavak:
Analizirajte objektivno svoje konkurente
Zaboravite da ste dobar poznavalac vina i stavite
sebe u cipele ciljnih kupaca koje ste identifikovali. Stavite po strani sve što
znate i fokusirajte se samo na etikete: koje oznake direktno privlače pažnju ciljne
grupe? Kakve su etikete vaših direktnih konkurenata i kakve treba da budu vaše
da bi se izdvajale i bolje privlačile pažnju? Da li vam se sviđa elegancija
crne etikete prekrivene zlatnim znakom? Da li vam se sviđa više moderna
etiketa, na primjer, bijele pozadine s svetlim bojama? Koji su vizuelni
elementi koji najviše izdvajaju - brend, poseban motiv, centralna slika? I
konačno, da li je etiketa usklađena sa ponuđenom cenom i sa dizajnom boce?
Ovdje ključ nije da toliko precizno
identifikujemo koji elementi su najprikladniji za vašu ciljnu grupu (to će doći
s vremenom), već više da brzo identifikujete šta je apsolutno potrebno
uključiti u vašu etiketu a šta ne. Tačnije rečeno, šta će na etiketi reći: „Da,
to smo mi, to je ljubav na prvi pogled, na prvu čašu. Kada probate ovu bocu,
zaboravićete sve druge“. Moći ćete da naznačite dizajneru manevarski prostor u
njegovom radu.
Sumirajte svoj brend u najviše 10 reči
Napravite listu reči ili fraza koje vam dolaze
kada razmislite o vašem brendu ili konkretnije vinu za koje želite da napravite
etiketu. Napravite deset reči (maksimum) i budite spontani. Evo kako bi
izgledala lista: glatka, iznenađujuća, sunčan dan u parku, čokolada pokrivena
jagoda, kupina, opušteno, razgovorno orijentisana, veličanstvena boja, plavi sjaj,
luksuzno pristupačan.
Zamolite svoje prijatelje i kolege da naprave
svoju listu. Degustacija vina je iznad svega nešto što se dijeli. Koristite sva
sredstva koja vam stoje na raspolaganju da biste stvorili zajednicu. Ovo je
odličan način da se iznesu ideje za vašu etiketu i daju vam savjete o tome kako
ih ugraditi u font, sliku i oblike koji se koriste. Izaći ćete sa više
specifičnih elemenata koje možete uključiti u svoje specifikacije da biste
inspirisali svog dizajnera i usmjerili ga u pravom smjeru.
Dajte svom dizajneru sve potrebne informacije
Obavezno obezbjedite svom dizajneru sve
informacije koji će mu omogućiti dobar početak rada, i to:
Vektorski
logotip visokog kvaliteta. Obezbjeđivanjem kvalitetnih fajlova, dizajneru ćete
dati slobodu da uđe u duh vašeg brenda. Grafički dizajn je njegov univerzum. Vaš
logo će biti odličan izvor inspiracije za njega.
Dimenzije etikete: Davanjem početnih dimenzija vašem dizajneru,
ograničite radni prostor na kojem će se moći izraziti. Ako niste sigurni u vezi
sa dimenzijama, pokušajte da date druge informacije na etiketi. Njegov oblik,
na primer: standardni pravougaonik? Oval? Specijalna silueta? Obilježite i
oblik boce.
Boje: Zeleno, žuto, crveno-smeđe? Koje sjenke? Kakve sjenke i kakve refleksije
treba da predlože.
Bilo
koja druga specifičnost na etiketi: Navesti dizajneru sve tekstualne
informacije koje će se pojaviti na glavnoj etiketi (procenat alkohola, godine,
loze, naziva) i ako imate bilo kakve zahteve u smislu tipografije. Slično tome,
na zadnjoj etiketi, dajte sve informacije koje imate.
Dobro
je dati mu primjere etiketa koje su vas inspirisale u izboru.
Da rezimiramo, ovo su ključni elementi koji
će vam omogućiti pravilnu konceptualizaciju etikete svoje boce za vino:
identifikaciju vaših glavnih komparativnih prednosti, precizna vizualizacija
vaših ciljnih kupaca, objektivna analiza vaših konkurenata i ravnoteža tehničkih
specifičnosti koje biste želeli naći u svojoj etiketi. Kada jednom razjasnite
sve ove tačke, možete početi da tražite grafičkog dizajnera i možete napisati
svoje specifikacije koje će biti osnova za rad.
Нема коментара:
Постави коментар