Странице

10. 1. 2018.

Etikete za vino – ukratko




Smatram da se svi možemo saglasiti da je kod nas vino kao piće, po popularnosti iza piva, rakije i nekih drugih žestokih pića. Zašto je to tako pisaćemo nekom drugom prilikom. Ipak, i pored toga, ponuda vina je sve raznovrsnija, što uvoznih vina, što vina velikih domaćih vinarija, što vina malih regionalnih vinarija.


Obzirom da kod nas vinska kultura nije na nekom visokom nivou, rijetko ko je dobar poznavalac vina i redovno kupuje vino u skladu sa svojim ukusom i preferencijama. Mnogo češće su u pitanju povremene kupovine za ličnu upotrebu ili poklon i tada, pored drugih faktora od kojih zavisi kupovina, veliku ulogu igra i vizuelni izgled boce i etiketa na njoj.

Posjetom bilo kojoj bolje opremljenoj prodavnici na policama ćete vidjeti desetine vrsta vina. Jedino u čemu tada potencijalni kupci vide razliku jeste etiketa. Ona može privući ili odvratiti kupca od kupovine te je stoga, veoma važan faktor vinskog marketinga. 

Svaka boca vina mora imati etiketu. Postoje informacije koje se moraju naći na etiketi i one su definisane zakonskim propisima zemlje u kojoj se vino proizvodi i prodaje. Ostalo je na poslovnoj politici i kreativnosti vinarija.

Etikete na bocama mogu biti glavna ili prednja, prsna, vratna i leđna ili informativna. 







Dizajn na etiketama može biti:

Tradicionalni, zasnovan na dizajnu etiketa iz prošlih vremena. Npr.


Moderni, koji se bazira na korišćenju savremenih dizajnerskih trendova, boja fontova i sl. Npr.


Elegantan, obično ima bogatu paletu boja i oblika ali i mnogo bijelog prostora. Npr.


Umjetnički, dizajniran od strane lokalnih ili poznatih umjetnika. Npr.


Humoristički, najčešće karikature koje ciljaju određene pojave u skladu sa poslovnom politikom vinarije. Npr.


Nastavak u sljedećem postu, uskoro.

Нема коментара:

Постави коментар