Smatram da se svi možemo saglasiti da je kod nas vino kao piće, po
popularnosti iza piva, rakije i nekih drugih žestokih pića. Zašto je to tako pisaćemo nekom drugom prilikom. Ipak, i pored toga, ponuda
vina je sve raznovrsnija, što uvoznih vina, što vina velikih
domaćih vinarija, što vina malih regionalnih vinarija.
Obzirom da kod nas vinska kultura nije na nekom visokom nivou, rijetko
ko je dobar poznavalac vina i redovno kupuje vino u skladu sa svojim ukusom i
preferencijama. Mnogo češće su u pitanju povremene kupovine za ličnu upotrebu
ili poklon i tada, pored drugih faktora od kojih zavisi kupovina, veliku ulogu
igra i vizuelni izgled boce i etiketa na njoj.
Posjetom bilo kojoj bolje opremljenoj prodavnici na policama ćete
vidjeti desetine vrsta vina. Jedino u čemu tada potencijalni kupci vide razliku
jeste etiketa. Ona može privući ili odvratiti kupca od kupovine te je stoga,
veoma važan faktor vinskog marketinga.
Svaka boca vina mora imati etiketu. Postoje informacije koje se moraju
naći na etiketi i one su definisane zakonskim propisima zemlje u kojoj se vino
proizvodi i prodaje. Ostalo je na poslovnoj politici i kreativnosti vinarija.
Etikete na bocama mogu biti glavna ili prednja, prsna, vratna i leđna
ili informativna.
Dizajn na etiketama može biti:
Tradicionalni, zasnovan na dizajnu etiketa iz prošlih vremena. Npr.
Moderni, koji se bazira na korišćenju savremenih dizajnerskih trendova,
boja fontova i sl. Npr.
Elegantan, obično ima bogatu paletu boja i oblika ali i mnogo bijelog
prostora. Npr.
Umjetnički, dizajniran od strane lokalnih ili poznatih umjetnika. Npr.
Humoristički, najčešće karikature koje ciljaju određene pojave u skladu
sa poslovnom politikom vinarije. Npr.
Nastavak u sljedećem postu, uskoro.
Нема коментара:
Постави коментар